هر چند وقت یکبار گوگل الگوریتم های خود را به روز رسانی میکند. گوگل از فاکتورهای مختلفی در الگوریتم هایش برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند. اما این فاکتورها چه هستند؟ برخی از این فاکتورهای ثابت می باشند در حالی که بر روی برخی دیگر بحث های زیادی وجود دارد. و حدس های بسیاری راجع به آنها زده می شود. ما همه ی این فاکتور ها و عوامل را در این مقاله توضیح خواهیم داد. با در نظر داشتن همه ی مواردی که گفته خواهد شد؛ سئو وب سایت خود را انجام دهید. در لیست زیر می توانید این عوامل را مشاهده کنید:
در دو دهه گذشته پیشرفت های زیادی در زمینه طراحی وب سایت انجام شده است. حتی برخی از منتقدین طراحی وب سایت به عنوان یک حرفه شناخته شده، هنوز هم نتیجه می گیرند که کار طراحان در دنیای ما ادامه خواهد یافت. طراحان و توسعه دهندگان وب سایت ها طرح های خود را با استفاده از فتوشاپ ایجاد می کنند و بعد آنها را به HTML تبدیل می کنند. با این وجود، من معتقد هستم که طراحان وب با دانش و تجارب وسیع، همچنان بسیار با ارزش هستند. در این جا شش دلیل وجود دارد که چرا ما هرگز نمی توانیم طراحی وب سایت را به عنوان یک حرفه ای در حال مرگ در نظر بگیریم:
همانطور که می دانید داشتن وب سایت های امن برای حفظ شهرت هر شرکتی ضروری است. به طور مشابه، طراحی وب سایت، ساختار سایت و بهینه سازی موتور های جستجو (سئو) ضروری است. یک هکر همیشه به دنبال استفاده از وب سایت های آسیب پذیر است که جزئیات امنیتی منسوخ شده ای دارد. آسیب پذیری در امنیت می تواند اطلاعات حساس مشتریان را از بین ببرد یا کامپیوترهای بازدید کننده وبسایت را آزار دهد. بنابراین، یکی از الزاماتی که شرکت باید در انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب در نظر بگیرد نگهداری وب سایت و به روزرسانی های امنیتی است. از آن جایی که بسیاری از مردم از لحاظ فنی حرفه ای نیستند تا امنیت وب سایت خود را بررسی کنند و فعالیت های تعمیر و نگهداری را انجام دهند، در نتیجه آن ها نیاز به خدمات یک طراح وب حرفه ای دارند. وب سایت های پیچیده نیازمند داشتن یک طراح وب با تجربه است که همیشه به روزرسانی می شود.
اگر چه وبلاگ ها و وب سایت های متعددی برای آموزش سئو وجود دارند، اما بهترین روش برای یادگیری عمیق سئو وب سایت ها، یافتن یک کتاب کارشناسی شده است که می تواند پیچیدگی های استراتژی و تاکتیک های سئو سایت را به خوبی شرح دهد. کتاب ها در حال حاظر در فرمت های مختلف کاغذی، PDF و صوتی در دسترس مردم قرار گرفته اند. اخیرا تحقیقات دانشمندان نشان داده است که بیشتر مردم از گوشی های هوشمند برای خواندن کتاب های الکترونیکی استفاده می کنند. در ادامه به بررسی بهترین کتاب های دنیا در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت ها پرداخته ایم:
کتاب SEO for Dummies ویرایش ششم
نویسنده: پیتر کنت
امتیاز در سایت آمازون: 5.0
اگر در مورد یادگیری یک موضوع جدی هستید، به احتمال زیاد به یک کتاب مناسب در فهرست خود نیاز دارید. کتاب های درسی، به جای یک مقاله انتزاعی یا استراتژیک، به یک رویکرد تاکتیکی نسبت به موضوع می پردازند و خواندن آن ها نیز کمی دشوار تر است.
SEO for Dummies یک کتاب جامع است که توصیه های دقیق و سطح بندی شده ای را درباره تمام موضوعات مرتبط با سئو وب سایت ها ارائه می دهد. همچنین در این کتاب به دیدگاه های برنامه نویسی مرتبط باسئو سایت نیز پرداخته شده است. درست است که این کتاب کمی قدیمی است اما منبع بسیار خوبی برای یادگیری سئو مقدماتی می باشد.
یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی موتور های جستجو (سئو) لینک سازی است. اما، دقیقا منظور از لینک سازی چیست؟ به سادگی، لینک سازی روند گرفتن لینک از وب سایت های دیگر است که به سایت شما اشاره می کنند. راهبردهای زیادی برای ایجاد لینک های موثر وجود دارد. با این حال، قبل از آن که شروع به کار کنیم ابتدا باید سایر استراتژی های ارتباطی را که نقش مهمی در سئو وب سایت ما را دارند، کشف کنیم.
انکر تکست کلید اصلی شما برای ساختن لینک های موثر است. انکر تکست ها کلمات یا عباراتی هستند که به یک مکان دیگری از وب پیوند داده می شود. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک مربی هستید و یکی از کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید، "بدنسازی" است. در این صورت شما کلمه "بدنسازی" را پیوند می دهید و این باعث می شود موتور های جستجو موضوع وب سایت شما را بهتر تشخیص دهند و تاثیر به سزایی در سئو وب سایت شما خواهد داشت.