40 نکته درباره ی سئو سایت برای استارتاپ ها

پاتریک دلخویا می گوید: استارتاپ ها در ساخت سایت جدید نباید فوت و فن های سئو سایت را فراموش کنند.

در این جا چک لیستی را مورد بررسی قرار می­ دهیم. این چک لیست شما را در مسیر درست هدایت می­ کند.

به هرحال در این پروسه استارتاپتان عمومی است یا در حال بهینه سازی موتور جستجوی سایت خود پس از راه اندازی هستید. مهم این است همه چیز در جای خود باشد تا شما را مطمئن کند که چیزی فراموش نشده است.

با این هدف، ما 40 عامل را جمع آوری کردیم که توصیه می­کنیم در فرآیند راه اندازی و سئو سایت به آن ها توجه کنید.

سئو سایت

چک لیست زیر از عوامل مرتبط با سئو سایت شما به حساب می­ آید
  • راه اندازی سرور
  • شاخص گذاری
  • عوامل فنی محتوا
  • معماری سایت
  • عوامل مربوط به تلفن همراه  

راه اندازی سرور

در طول روند توسعه یک وب سایت برای استارتاپ شما، باید اطمینان حاصل کنید که سرور و مسائل مربوط به میزبانی شما تحت پوشش هستند. در اینجا برخی از ملاحضات برای مراقبت از پیشبرد و راه اندازی سایت را می­بینید:

  • نظارت بر آپگرید سایت:

از ابزار نظارت بر آپدیت رایگان مانند Pingdom یا Uptimerobot استفاده کنید تا تایید کنید که آپ تایم سایت شما منطقی است. به دنبال تضمین های میزبانی وب سایت باشید. وقتی این ضمانت ها از بین بروند، آن ها را با استفاده از ابزارهای نظارت نگه دارید.

  • تغییر به Https:

در اسرع وقت در روند کارتان Https را راه اندازی کنید. اگر بعدا این کار را انجام دهید جا به جایی سخت تر خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که پروتکل انتقال پرونده Http همیشه به پروتکل انتقال پرونده های Https هدایت می­ شود. این کار نباید هرگز به صفحه 404 منجر شود. برای اطمینان از اینکه راه اندازی شما امن است؛ یک تست لایه های SSL اجرا کنید.

    • قالب URL:

    مطمئن شوید Http همیشه به Https هدایت می­ شود. از اینکه وب سایت (www) یا وب سایت یکپارچه (بدون www) از منبع یاب (URL) منحصرا استفاده می­ کند و اینکه جایگزین همیشه هدایت می ­شود مطمئن شوید. اطمینان حاصل کنید که این مورد برای Http و Https هر دو است و تمام لینک ها از فرمت URL مناسب استفاده می­ کنند و تغییر مسیر نمی­ دهند.

     

    • همسایگان IP خود را بررسی کنید:

    اگر همسایگان پروتکل اینترنت (IP) الگوهای وب را نشان می­ دهند، فیلترهای اسپم گوگل ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به سایت شما داشته باشند. از یک ابزار محله IP (همچنین به عنوان یک ابزار همسایه شبکه شناخته شده) استفاده کنید تا نگاهی به نمونه ای از سایت ها در محدوده خود داشته باشید. هرگونه نشانه ای از اسپم را جستجو کنید. ما درباره ی اسپم واقعی صحبت می­ کنیم نه محتوا با کیفیت پایین. ایده خوبی است که این ابزار را در چند سایت مختلف اجرا کنید. با این کار تصویری از یک سایت که انتظار دارید قبل از هر نتیجه گیری به دست می ­آورید.

    • برای بدافزارها بررسی انجام دهید:

    از ابزار رایگان گوگل برای بررسی نرم افزارهای مخرب استفاده کنید. این کار امنیت وب سایت شما را بالا می ­برد. در سئو سایت نیز بسیار موثر است.

    • بررسی مشکلات DNS:

    از یک ابزار چک کردن DNS مانند ابزار ارائه شده توسط Pingdom یا Mxtoolbox برای شناسایی هرگونه مسائل DNS که ممکن است باعث مشکلات شود استفاده کنید. درباره ی هرگونه مسئله که پیدا می­کنید با وب هاست خود صحبت کنید.

    • بررسی خطاهای سرور:

    وب سایت خود را با یک ابزار مانند Screaming frog بررسی کنید. شما باید هر 301 یا 302 تغییر مسیر را پیدا کنید. اگر شما این کار را انجام ندهید به این معنی است که لینک به URL هایی که تغییر مسیر دارند داده اید. هر لینکی را که تغییر مسیر داده است به روز رسانی کنید. اولویت حذف لینک ها را به صفحات 404 یا 5xx دهید.

    • بررسی برای noindexing و nofollow:

    هنگامی که سایت شما عمومی است، از یک خزنده استفاده کنید تا تایید کنید که هیچ کدام از صفحات به طور ناخواسته هیچ تغییری ایجاد نمی­­کنند. همچنین هیچ یک از صفحات یا لینک ها به هیچ وجه مورد بررسی قرار نمی­ گیرند. برچسب noindex به موتورهای جستجو می­ گوید که صفحه را در فهرست جستجو قرار ندهید، که فقط برای محتوای تکراری و محتوایی که نمی ­خواهید در نتیایج جستجو نمایش داده شود، انجام شود. برچسب nofollow به موتورهای جستجو می­ گوید PageRank را از صفحه نمی­ گیرد.

    • حذف نرم افزار 404s:

    • یک URL موجود در یک خزنده مانند Screaming frog را آزمایش کنید؛ اگر صفحه به عنوان 404 نمایش داده نشود، این یک مشکل است. گوگل صفحات موجود را به عنوان 404 ارائه می­ دهد؛ فقظ شما نباید به صفحات موجود لینک داده باشید.

     

    ادامه دارد…

    ترجمه از سایت searchengineland

  • منبع: سئو سایت نوپرداز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.